تلاش پدر و مادر برای پیشبرد اهداف فرزندان در مستند «کول انداز» 

11:19 - 30 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۸۷۲
تلاش پدر و مادر برای پیشبرد اهداف فرزندان در مستند «کول انداز» 
مرتضی جذاب کارگردان فیلم مستند «کول انداز» از این فیلم مستند، حال و اوضاع سینمای مستند، حضور در جشنواره «سینماحقیقت» و نمایش فیلم در پلتفرم‌ها گفت. 

خبرگزاری میزان - مرتضی جذاب مستندساز درباره شکل گیری ایده مستند «سرشاخ» گفت: ایده این مستند که نام آن به «کول انداز» تغییر کرده است، پس از آشنایی با ابوالفضل رضایی نوجوان کشتی گیر و خانواده‌اش شکل گرفت. او در باشگاه کارگران با سرمربیگری اکبر فلاح مشغول تمرین و شرکت در مسابقات است. البته این مستند درباره یک نوجوان کشتی گیر نیست بلکه کل خانواده او موضوع اصلی فیلم هستند و تلاش پدر و مادر در کنار هم برای حل چالش‌های خانواده و پیشبرد اهداف فرزندان است و کشتی به شکل سمبلیک در این فیلم به کار گرفته می‌شود. 

وی ادامه داد: این فیلم هم اکنون در مرحله تدوین قرار دارد و حدود شصت درصد پیشرفت داشته است و احتمالا در یک ماه آینده آماده نمایش می‌شود. 

جذاب درباره حضور این مستند در جشنواره «سینماحقیقت» امسال مطرح کرد: وظیفه من به عنوان فیلمساز تولید فیلم و تلاش برای ارتباط با تماشاگر است. حضور در جشنواره یاعدم آن بستگی به ایجاد شرایط از طرف برگزار کنندگان جشنواره دارد و فیلمساز و تهیه کننده قبل از ارایه آن به جشنواره این مسایل را می‌سنجد. 

این مستندساز درباره اوضاع و احوال امروز سینمای مستند توضیح داد: چند سال اخیر به خاطر مسایل و اتفاقات افتاده پیرامون جامعه و واکنش فیلمسازان و همچنین نبودن شوق و ذوق در میان فیلمسازان و هنرمندان؛ با سیر نزولی آثار در تمام عرصه‌های سینمایی رو به رو هستیم که البته امیدوارم در دوران دولت جدید شرایط تولید و نمایش بهتر و پر رونق شود. 

مرتضی جذاب در پایان درباره اکران و نمایش فیلم‌های مستند در پلتفرم‌ها گفت: پلتفرم‌ها جزو واقعیت‌های دنیای امروز هستند و نمی‌شود آن‌ها را انکار کرد و البته رشد قابل توجهی نیز داشته‌اند اما باید هدف سینماگران و مستندسازان تولید با کیفیت مستند سینمایی باشد و ارزش محصول را بالا ببرند تا لذت دیدن فیلم بر پرده بزرگ سینما را برای تماشگران مهیا و آن‌ها را ترغیب کنند. هنر خیرگی هنری است که خیلی از ما فیلمسازان آن را در تولید آثار خود فراموش می‌کنیم. هنری که باعث می‌شود تماشاگر برای دیدن اثر راهی سینما شود و ترجیح دهد آن را بر پرده بزرگ سینما ببیند تا در یک نمایشگر خانگی. بنابراین پلتفرم باید یک محل پخش ثانویه باشد نه هدف. 

کول‌انداز تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *